29 Şubat 2012 Çarşamba

'The Beatles' yazınca bile heyecanlanıyorum.

'Neden normal şeyleri sevmiyorsun?' demişti bir ''arkadaşım''...Müziğe -ona göre 'fazla olan ilgimi- eleştirirdi...Şimdi ben ona bu 'fazla ilgiyi' nasıl açıklayabilir miydim ki? Anlayabilir miydi? 

Sonradan farkettim 'The Beatles' yazarken bile heyecanlanıyorum...Dinlerken çeşitli şekillere,duygulara bürünüyorum...

Ve sonradan farkettim...Kimseye anlatmak zorunda değildim! 
Fazla ilgiliydim...Çok fazla...Gerisi muamma...Gerisi yok...



George’un mükemmel bestesi.
Bu şarkı için, Let it Be filminde, George’un Ringo’ya ” A heavy waltz ” deyişi. 
ve Paul. Özellikle 1.14 
Joko Ono ve John Lennon’ın valsi. 
Nasıl güzelsiniz nasıl.

22 yorum:

  1. Boşver sen takma kafanı bak keyfine :) Müzik dinlemek harika birşey.Özellikle de Beatles ise.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. ben de okurken bile heyecanlandım!

    YanıtlaSil
  3. o ınsanın ıcınden gelır canım hangı muzık zevkı olacağına ruhumuz karar verıyor bence :) bu arada mimledim seni sevgıler:)

    YanıtlaSil
  4. mimlendiniz.. :)
    http://1iyokmu.blogspot.com/2012/02/missbone-dan-mim-vaaaar.html

    YanıtlaSil
  5. zannediyorum müziği hissediyor ve yaşıyorsun ..

    şöyle bir şey olsa gerek ; dinlemek bir ihtiyaç olabilir ama hissetmek bir sanattır...

    bunu başarmak da zor :)

    YanıtlaSil
  6. Tam bu yazıyı gördüğüm sırada playlistimde Let it be çalmaktaydı. Hayat!

    YanıtlaSil
  7. beatles bende bayıla bayıla dinlerim

    YanıtlaSil
  8. bende müziğe çok ilgili olduğum için çeşitli şakalara maruz kalmıştım zamanında.
    Sonradan konuşmayı bıraktım dinlediğim grupları, müzikleri. Yorumlarımı kendime sakladım. "Aman onlar bilmesinler" dedim.
    Kafa rahat şimdi, hiç kimseyle uğraşmıorum.

    YanıtlaSil
  9. Hayatı yaşanılabilir kılmak için herkezin bir hobisi ,özel bir ilgi alanı olmalı bence.seninde müziğe edebiyata ilgin var.Kimi bunkarı sevmez hayvan beslemiyi kimi puzzle yapmayı,kimi yemek yapmayı kimide ilgilenicek bişey bulamaz böyle laf söyler işte:)

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşına "Revolver"ın cdsini hediye et. Sonra o da anlar Beatles neymiş müzik aşkı neymiş :)) "Revolver" en sevdiğim Beatles albümü <3

    YanıtlaSil
  11. Ne kadar sinir bozucu birşey yaa şu arkadaşının dediği. İnsanlar neden başkasının penceresinden bakmayı denemezler.

    Aslında bu konuda yalnız değilsin. Bu konuda bana en hoşuma giden cevap şu olmuştu. Eşim birgün bana 'Sen bir fansın' demişti... :) Bunda hiçbir anormal bir tarafın olduğunu düşünmüyorum. Yeni yılın takviminide önce doğum günümün hangi güne geldiğine baktığım gibi; bir sürü müzikle uğraşan insanların isminin bulunduğu herhangi bir listede benim ilk aradığım isim nasıl 'Joe Satriani' ise senin de The Beatles... ;)

    YanıtlaSil
  12. Kaybolmuş Bir Denizyıldızı
    Beatles müziğimin Tanrısı :))

    Mia
    Teşekkürler :))

    biricit,
    Haklısın.. :))

    YanıtlaSil
  13. arsené
    Haklısın..Hissetmekte bütün mesele...

    Bir Adamın Güncesi
    Ne güzel bir tesadüf :))

    Dürr-i Yekta
    Ne tür müzikler dinlediğini belli ediyorsun az çok :))
    Çok güzel..

    Firste
    Ben de böyle yapmayı düşünüyorum artık :))

    YanıtlaSil
  14. fortuna
    Tabii ki herkes farklı şeyleri sevebilir...Beatles'ı sevmeyedebilirler..Saygı duyarım..Benim eleştirdiğim konu onların bana saygı göstermemesi..


    Zihnin Arka Sokakları,
    Müzikle ilgili düşüncelerini öyle seviyorum kii :))

    1i yok mu?
    Evet,öyle :))

    Joe candır..Ben de pek severim..Beni tam anlamıyla anlayabilen bir blogdaşımın olması çok hoş :))

    YanıtlaSil
  15. beatles ile ilgili tüm yayın film kitap her türlü zımbırtı beni de çok ilgilendiriyor. :) I me mine sürekli sölerim ki, ağzımdadır. bütün albümleri. hepsi farklı. hangisini daha çok sevdiğime karar veremem bi türlü. dördünün daha sonraki solo albümlerini de severim. whita albüm hasta eder bi de beni.
    :)

    YanıtlaSil
  16. deep,
    Vay be :)) O zaman onları neden bu kadar çok sevdiğimi anlıyorsundur.. :))

    YanıtlaSil
  17. Hiç kimseye hesap vermek zorunda değilsin bence de.
    Bazı sevgiler yalnızca içte var oldukları ve anlatılamayacak kadar büyük, tarifsiz oldukları için özeldir.
    Boşver o seni anlamasın. Anlatsan da anlamaz zaten.

    YanıtlaSil
  18. Dilara,

    Doğru..Bu yüzden anlatmıyorum artık.. :))

    Sevgiler çokça :)

    YanıtlaSil
  19. Neden Beatles'ı seviyorum? Yıllardır Beatles dinleyen biri olmamakla beraber Beatles'ı *keşfetmem sadece 2 sene kadar öncesine, Londra'da yaşadığım döneme denk geliyor. Şöyle ki; çevremdeki insanlar deli gibi, Liverpool'a gidip geliyorlar.. Japonundan tutun Kolombiya'lısına kadar herkes. Sebebini sorduğumda Beatles Müzesi için olduğunu söylüyorlar. Var bunda bir iş diyerek, ilk işim internetten birkaç Beatles parçası dinlemek oldu tabii. ''All my loving'' idi ilk dinlediğim parça. Yesterday, Let it be, Help, Girl, And I Love Her falan derken, bir de baktım, Beatles dinliyorum. Okuldan eve gidip dönerken de anlamsız bir şekilde Beatles dinleme hissi uyanıyor. İkinci işim ise gidip Beatles'ın bütün albümlerin toplandığı bir set satın almak oldu. Şans bu ya, sadece o haftaya özel bir kapmanyayla bu seti £100 yerine £50'a kapatabildim. :)

    Tavsiyem arkadaşlarına bir Beatles biyografisi izletmendir. Belki sevmezler ama seni anlayabilirler. Bu arada aklımdayken söyleyeyim; Milliyet Sanat dergisi Mart sayısında Beatles Biyografisi hediye ediyor..

    Son olarak şunu da söylemek isterim ki; Beatles, kafa karıştırmayacak kadar saf, insanın kendisine söyleyemediklerini söyleyecek kadar cesur ve onu her dinlediğinizde size pozitif bir enerji katacak kadar da etkili bir ilaçtır. Benim anladıklarım, hissettiklerim bunlar..

    Dipnot: Yazımın başında *keşfettim demiştim. Hoş 10 günde 1 milyon kopya satan birilerini keşfetmek de ne ki? diye sorabilmeniz ihtimaline karşı, ilk kez dinleyen ve vazgeçemeden seven biri olarak bu benim için bir keşiftir diyebilirim..

    ;)

    YanıtlaSil
  20. The Beatles olmadan hayat çok daha zor geçerdi, anlamsız olurdu. Duygularımı başka kimin şarkılarıyla anatabilirdim ki?! Çok çok iyi anlıyorum nelr hissettiğini. Bu öyle bir sevgi ki insan hayatının her anına katmak istiyor. T-shirtler alıyor, posterler asıyor, orjinale yakın sesi duyabilimek için plaklar alıyor, tribüt konserlere gidiyor, düğün şarkısını bile beatles olsun istiyor... daha çok şey yazılır ama blogunu yeni keşfettim, büyük bir beatles hayranı olarak çok beğendim :)

    Sevgiler

    http://elliefashionblog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  21. Bence onlar müziğin sihrini anlamadıkları için kendilerine üzülsünler, takma sen. ;)

    YanıtlaSil
  22. sanırım ömür boyu dinlerim. İlginç olacak...

    YanıtlaSil

Şarkıma eşlik edin...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...