27 Şubat 2012 Pazartesi

84. Oscar Ödülleri’nin ardından…/Tahminlerim ve Sonuçlar

Oscar Kimlere Gidecek? demiş bir kupon doldurmuştum...Kuponum tutacak mı tutmayacak mı,kategorilerde uygun gördüğüm filmlerin hangisinin tutacağını-tutmayacağını heyecanla bekliyordum ki heyecanlı bekleyiş görkemli bir törenle bitti...

The Artist ve Hugo 5'er ödül alarak en çok adaylığı olan filmlerin yine en çok ödüle sahip olacağını bir kez daha kanıtladılar...

En iyi film ne diye sorsalar önceden The Descendants-Hugo arasında gider gelirdim..Sonradan karar değiştirdim ve The Artistte karar kıldım..Zaten bariz belliydi ödülü alacağı..Gönlüm başka filmde olsa da mantıken The Artist'ti seçtim.

Tv'de,twitterda,facebookta,bloglarda okuduğum kadarıyla pek eleştirildi ödülü The Artist'in alması..Açıkçası benim sorunum yok bu filmle ilgili..Almasına ne çok sevindim ne çok üzüldüm...Eskileri (ne olursa olsun) yaşamayı hissetmeyi severim..Bu filmde onu izleyebildim ki bu bir artıdır...

Peki The Artist gerçekten en iyi film miydi? Sanırım evet.Readers’ Choice Ödülleri’ne baktığımız da filme bariz bir sevgi duyulduğunu görmemiz mümkün. 8 Mart’a kadar sonuçlar açıklanmayacak yalnız şimdiden söylüyorum kendinimi birkaç The Artist zaferine hazırlamamız farz oldu.

Gelelim The Iron Lady filmine...Kim ne derse desin yılın en kötü filmlerinden biriydi. Tabi performans filmden önce geldiği için Meryl da ödülünü aldı. Büyükbir ohh diyorum ki şükür bitti şu üçüncü oscar sevdası...

Bunlar dışında teknik dallarda Hugo‘nun adını çok duyduk.Görsel efekt,görüntü yönetimi kategorilerinde ödülü Hugo‘ya vermelerini mantıklı buldum. Sadece En İyi Film adayı eğer teknik bir dalda adaysa ödülü alır mantığı da göstermiş oldu..

Ödüllere çok şaşırdım mı? İtiraf edeyim hayır..Ya tahmin ettiğim gibi oldu yada kesinlik verdiğim gibi...Tek şaşırdığım ödül The Girl with the Dragon Tattoo‘nun En İyi Kurgu ödülü almasıydı...Bunun dışında beni şok edecek bir ödül yoktu..

Son olarak Billy Crystal güldüren,komik tarafı çoktan bitmiş törende onu gördüm...Bence sıkıcı bir törendi.


Kazananlar:                                                                     Yaptığım tahminler:
En iyi film:The Artist                                               The Artist
En iyi yönetmen:Michel Hazanavicius,The Artist           Michel Hazanavicius,The Artist
En İyi Erkek Oyuncu: Jean Dujardin,The Artist              Jean Dujardin, The Artist
En İyi Kadın Oyuncu: Meryl Streep, The Iron Lady     Viola Davis - The Help
En İyi Yardımcı Aktör: Christopher Plummer                  Christopher Plummer
En İyi Yardımcı Aktrist: Octavia Spencer,The Help        Octavia Spencer,The Help
En İyi Özgün Senaryo: Midnight in Paris                        Midnight in Paris
En İyi Uyarlama Senaryo: The Descendants                   The Descendants
En İyi Kurgu: The Girl with the Dragon Tattoo             The Artist
En İyi Sanat Yönetimi: Hugo                                            Hugo
En İyi Kostüm Tasarımı: The Artist                                 The Artist
En İyi Özgün Müzik: The Artist                                       The Artist
En İyi Özgün Şarkı: “Man or Muppet”–The Muppets      “Man or Muppet”–The Muppets
En İyi Ses Kurgusu: Hugo                                                 Dark Of The Moon
En İyi Ses Miksajı: Hugo                                                   Hugo
En İyi Makyaj: The Iron Lady                                           The Iron Lady
En İyi Görsel Efekt: Hugo                                               Rise Of The Planet Of The Apes
Yabancı Dilde En İyi Film: A Separation (İran)               A Separation (İran)
En İyi Animasyon: Rango                                                 Rango
En İyi Belgesel: Undefeated                                             Undefeated
En İyi Kısa Film: The Shore                                           Time Freak
En İyi Kısa Animasyon:
The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore    La Luna
En İyi Kısa Belgesel: Saving Face                                   Saving Face


Önceden yaptığım tahminlerle gerçek sonuçları karşılaştırdım ortaya böyle bir tablo çıktı...23'ünden sadece 6'sında yanlış tahmin etmişim..Fena sayılmaz ne dersiniz? :)))

8 yorum:

  1. arşivine bayılıyorum ben :)
    kesinlikle harikasın ne fena sayılmazı :)
    hugo; muhteşem ..
    tek kelimeyle tüm ödülleri ben ona verirdim ..

    YanıtlaSil
  2. şablon çok iyi olmuş böyle..

    YanıtlaSil
  3. Bence Merly Streep'in hakkıydı Oscar. Çok iyi oynamıştı Iron Lady'de. The Help'teki Octavia Spencer'ın Oscar'ı da garantiydi bana göre. Midnight in Paris'i en iyi filmde bekliyordum ama senaryoda kaptı ödülü. Eee, bir Oscar daha tarih oldu. 6 yanlışla bravo gerçekten:)))

    YanıtlaSil
  4. Sana kahin diyebilir miyim? ehehe.

    YanıtlaSil
  5. the artist istiyordum ve pek sevindim.
    :)

    YanıtlaSil
  6. bu yıl herkes 23 te 6 yapardı..favoriler belliydi..

    YanıtlaSil
  7. "The Artist" ve "A Separation" için günlerdir yaptığım totemin haddi hesabı yok, içim pek rahat :)

    www.kusurluanalizler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Nostradamus-5 diyebilir miyim;DD

    YanıtlaSil

Şarkıma eşlik edin...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...