9 Ocak 2011 Pazar

'Zılgıt' Kelimesi

Bugün kelime hazneme yeni bir kelime eklendi blogcan...Şahsen çok sevdim hem kelimenin okunuşu hemde adını aldığı sesi.. :))

Daha önce söylemiştim..İzmir'de doğup büyüdüm fakat yaklaşık 6 ay önce Hatay-Antakya'ya taşınmak zorunda kaldık..Yeni bir yere gelmenin,farklı insan modelleriyle tanışmanın,farklı yaşayışlar,farklı gelenek-görenek-adetler vs. görmenin zorluğunu yaşıyorum ve sanırım yaşamaya da devam edeceğim...

Bu akşamda bir arkadaşımın ablasının nişanına davetliydik...Hazırlandık gittik..
İnsanı mutlu eden,içini kıpır kıpır eden bir atmosfer vardı...Çok fazla nişan-düğün törenleri görmüşlüğüm yoktur itiraf edeyim...Gördüklerimde Antakya'da şahit olduğumdan çok daha farklıydı...
Neyse yüzükler takıldı..Bir kadın çok hızlı konuşarak değişik bir kaç cümle kurdu...Ve hiç beklemediğim bir ses orada ki bir çok bayanın ağzından çıkıverdi...Arkadaşıma dönüp 'Ne dediler?' diye sorduğumda 'zılgıt çektiler' dedi...
Çıkardıkları ses ise 'ti-li-li-li' ydi.  (bunu arkadaşımdan yardım alarak yazıyorum)  :))

Zılgıt çekmek eğlenmek amacıyla dili ağız içinde değişik bir biçimde oynatarak ahenkli ses çıkarmakmış..
Çok hoşuma gitti..Bir kaç kez sesi çıkarmaya çalıştıysam da pek başarılı olamadım. :))


İşte 'zılgıt' sesi :))

4 yorum:

  1. Güzel bir pazar paylaışmı..

    YanıtlaSil
  2. harfler bir araya gelir
    bi kelime olur :)
    keyif aldım sen anlatırken
    hani şaşırmadımda değil zılgıtı bilmemene
    keyif verio gerçekten düğünlerde

    YanıtlaSil
  3. Profösör / Beğenmeniz ne hoş..
    Teşekkürlerimle..

    YanıtlaSil
  4. Ruhumun cesareti / O harflerin oluşturduğu kelimeler 'insanlığa anlam katıyor'..

    Şaşırmanızı garipsemedim..Yazıda da anlattığım gibi daha önce düğün-nişan ortamı görmüşlüğüm pek fazla olmadı..

    Dediğiniz gibi büyük bir keyif veriyor hemde..Şahsen çok eğlenceli buldum.. :))

    Teşekkürlerimle..

    YanıtlaSil

Şarkıma eşlik edin...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...