30 Ocak 2012 Pazartesi

“hoşçakal” ile, “görüşürüz” arasında derin bir anlam uçurumu vardır


“hoşçakal” ile, “görüşürüz” arasında derin bir anlam uçurumu vardır.
Hoşça kal dediklerimiz, bize uzaktır. Onların, orada kalmasını isteriz. Hoşça. 

Görüşürüz ise, bir umuttur, sıcaktır, tekrar görmek istediklerimize deriz. Onları görmeyi umut ederiz. Gelsinler isteriz, gitmesinler, yanımızda olsunlar isteriz.

Hoşça kal gibi değildir, görüşürüz demek. Kimsenin uzakta öylece kalmasını istemez “görüşürüz” kelimesi. Üstelik, karşılıklıdır bu görme eylemi. Karşı taraf da, görmek ister bizi, onlar da, gitmek istemez.

Hoşça kal tek taraflıdır. birine dedin mi o konuşma orada biter. bir daha başlamayacak gibi… ama görüşürüz öyle mi, “gel, der, gel gitme tekrar konuşalım” diye fısıldar.

bu yüzden sadece sevdiklerimize tereddütsüz görüşürüz deriz. 
Hoşça kal, uzak akrabadır, normal arkadaştır, tanımadık bir yabancıdır. Görüşürüz ise sevgilidir, dosttur candır.

işte bu yüzden
Ben hep o’na görüşürüz dedim.
O bana hep hoşça kal'dı.

18 yorum:

  1. Yaşamımız da ne bize.Ne de biz sevdiklerimize hoşçakal demeyiz inşallah.
    Getçekten taşıdığı anlam itibariyle bana göre hüzün veren bir kelime.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ben ona hep görüşürüz dedim o bana hep hoşçakaldı...:(

    YanıtlaSil
  3. Sevgilime bir defasında "Hoşça kal" dediğimde içerlemişti bana. "Ayrılırken o laf denir, biliyor muydun bunu? Bana 'görüşürüz' de lütfen" demişti korkarak. Halbuki sadece evlerimize gitmek üzere ayrılıyorduk... O zaman anlamıştım ben de ikisinin arasındaki farkı, sevgilimin gözlerindeki o endişeyi gördüğümde :((

    YanıtlaSil
  4. ben de hiç sevmem hoşçakal demeyi, ne bileyim, bana da hep "nokta" gelir, oysa "görüşürüz" "virgül"dür değil mi...

    YanıtlaSil
  5. ve ayrılıklarda kullanılır hoşçakal ve çok ama çok duyguludur insanı ağlatır bir hoşçakal....

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. hoşçakalı sevmıyorum ben bıde ayrılırken kendıne ıyı bak denıyor ya sevdığınden ayrılıyorsun mesela nası ıyı bakacaksınkı? dı mı ama:)

    YanıtlaSil
  7. Ben hep o’na görüşürüz dedim.
    O bana hep hoşça kal'dı.

    bu bölüm cidden son noktayı koydu :)

    yanımda olmaktan nefret ettiklerim umarım oldukları yerde hoşçakalırlar...

    YanıtlaSil
  8. Cok sevdigim bir arkadasimla son kez bulustugumda ayrilmadan once gorusuruz demistim, nasil gorusucez yarin donuyorsun dediginde gorusuruz sen merak etme dedigimi hatirladim simdi bunu okuyunca, gercektende umut veren bir kelime, cok guzel bi yazi olmus :)

    YanıtlaSil
  9. aaa yazının sonu etkiledi ama keşke o da görüşürüz deseydii

    YanıtlaSil
  10. ne güzel yazmışsın Ofelya.

    karışıdaki sana hoşçakal derken görüşürüz demek çok acı.

    ama zamanla hoşçakal demeyi de öğreniyorsun.o sana çoktan hoşçakal demiştir ama sen daha yeni hoşçakal diyorsun, diyeceksin.Umarım :)

    YanıtlaSil
  11. evet sana tamamen katılıyorum bu iki kelime arası resmen uçurum
    :(

    YanıtlaSil
  12. SEVALCE LEZZETLER,
    Amin inşallah :))
    Sevgiler.

    bitter,
    Aynen öyle oldu :))
    Sevgiler.

    Düş Kızı,
    Bütün hoşçakallarınızı yitirin bu yüzden.
    Hep görüşürüz deyin ona :))
    Sevgiler.

    Maya,
    Ne güzel benzetme oldu.
    Çok doğru :))
    Sevgiler.

    REÇELİM,
    Ahh aynen öyle...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. biricitconsungunlugu,
    Kesinlikle haklısınız.
    Demiş ya Candan Erçetin 'Kendine iyi bak deme,denmez SAÇMA.' :))
    Sevgiler.

    bidüşün,

    Sonsuz teşekkürler :))
    Sevgiler.

    SummerSmiler,
    Tekrar görüştünüz mü? :))
    Evet umut verir 'görüşürüz' kelimesi.
    Sevgiler :))

    Mia Wallace,
    Maalesef sevgili Mia :)) O hep bana hoşça kalacak.

    Volante,
    İnşallah canım...Bunu zaman gösterecek.
    Sevgiler.

    EvA,
    Teşekkürler...
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  14. Allah rahmet eylesin bitaneciğmi...

    YanıtlaSil
  15. Gidenler keşke hoşça kalmayı becerebilseydiler, ama hep çirkinleştiler...

    YanıtlaSil
  16. Ben hep o’na görüşürüz dedim.
    O bana hep hoşça kal'dı.=) sevdim

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel yazmışsın canım. "Hoşça kal" dedi bir daha da dönmedi.
    Ben ise "Görüşürüz" derken bile kaybetmekten korkarcasına, bir o kadar delicesine severdim.
    İnsan, iki kelime arasında dolaşan o farkı, kaybettikten sonra anlıyor ama "Görüşürüz" derken bile kaybetme korkusu varsa, sonu zaten Hoşça kal'a uzanıyor. Bilseydim korkmazdım "Görüşürüz" derken.

    YanıtlaSil
  18. Aradia,

    Maalesef..

    Merika,
    Teşekkürler :))

    Dilara,
    Bense görüşürüz derken bile korkardım..O görüşürüz hoşçakala dönüşürse ne yaparım diye..Korktuğun başına gelirmiş ya..Geldi.

    YanıtlaSil

Şarkıma eşlik edin...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...